Újdonságok
 - CD borító
Jávorszky Béla Szilárd - CD borító
 - CD borító
Kiss Ferenc - CD borító
Herczku Ágnes - CD borító
 - CD borító
 - CD borító
 - CD borító
 - CD borító
Bejelentkezés
Keresés
Lemezei CD és könyvesbolt
Tartalom átvétel
Akció

Moldva és Bukovína Népzenéje 4 CD + Könyv Napi Akció: 12000.- Ft helyett 9900.-Ft

9 900 Ft

Sándor Ildikó / Benedek Krisztina: Néprajz, Néphagyomány + CD ROM 4800.-Ft helyett 4000-Ft

4 000 Ft

Madách Imre: Az ember tragédiája / 4 CD Box 6000.-Ft helyett 3000.-Ft

 Mihályfy Sándor - CD borító
3 000 Ft

Fábián Éva-Juhász Zoltán: Éneklő furulya Kottafüzet+CD Napi akció: 2500.- Ft helyett 2200.- Ft

 Mesefilm - CD borító
Juhász Zoltán
2 200 Ft

Gyárfás István Trió: Cartoon Jazz Napi akció: 3500.-Ft helyett 3000.-Ft

Gyerekdalok válogatás - CD borító
3 000 Ft

ÚJ PÁTRIA SOROZAT: 68 db CD DÍSZDOBOZOS KIADÁS 2018. Napi akció: 120.000.-Ft helyett 110.000.-Ft

Új Pátria Sorozat - CD borító
110 000 Ft

ESSZENCIA: ELINDULTUNK A NAGY ÚTRA...3000.-Ft helyett 2800.-Ft

 - CD borító
2 800 Ft

Szabados György: Baltás Zsoltár Napi akció: 3500.-Ft helyett 3000.-Ft

Szabados György
3 000 Ft

A magyar Jazz Története Napi Akció: 3990.-Ft helyett 3500.-Ft

Jávorszky Béla Szilárd - CD borító
3 500 Ft

Dresch Vonós Quartet:Forrásból Napi akció: 3500.-Ft helyett 3000.-Ft

Dresch Mihály - CD borító
Dresch Mihály
3 000 Ft

Ben Webster: 7 Classic Albums / 4 CD box

Webster, Ben - CD borító
Jazz / 4 CD box
3 900 Ft

Laposa Julcsi: Népi Hang-Színek / Kifestő + CD Melléklet Napi akció: 2800.-Ft helyett 2500.-Ft

Laposa Julcsi - CD borító
2 500 Ft

Fábián Éva-Juhász Zoltán: Éneklő furulya Kottafüzet+CD Napi akció: 2500.- Ft helyett 2200.- Ft

2 200 Ft
Előadó: 
Juhász Zoltán
 Mesefilm - CD borító
Cikkszám: ÉF
Műfaj: 
gyerekeknek
Műsor idő: 
0 másodperc

Az Óbudai Népzenei iskola tanárai e könyvvel szeretnék segíteni a hangszertanulás hagyományos, paraszti módját. A pásztor családokban felnövő gyerekek előbb tanultak meg énekelni egy-egy dallamot, csak azután kezdték azt a hangszeren játszani. A hallás utáni tanulás az alapja ennek a módszernek, amely egyaránt fejleszti a gyerekek zenei készségét, bővíti repertoárjukat, és ami a legfontosabb: sokkal hamarabb jutnak sikerélményhez és a muzsikálás nyújtotta örömhöz.
A könyvhöz CD melléklet is társul.

Részletek a Juhász Zoltán által írt Előszóból:

"Régen általában 7-10 évesen kezdtek a gyerekek - főleg a pásztorcsaládok gyerekei - furulyázni. Ezek a gyerekek úgy nőttek fel, hogy születésüktől fogva egységes zenei nyelv vette körül őket, valahogy úgy, ahogy a beszélt nyelvi környezete ma is többnyire egységes minden gyereknek. (...) A régi furulyások tehát a nótákat énekelni tanulták meg előbb, hangszeren csak akkor kezdték próbálgatni, amikor a nóta már a fejükben volt. Már csak ezért sem fordulhatott elő, hogy valamely dallamot a kotta hangjait silabizálva próbálta volna megtanulni valaki hangszerén.

Ezt a néhány dallamot azért válogattuk össze, hogy aki ma kezd furulyázni, az is ilyen hagyományos, ha úgy tetszik, anyanyelvi módon foghasson a zenetanuláshoz. Az Óbudai Népzenei Iskola tanáraiként tapasztaltuk meg, hogy mely nótákat tanulják igazán szívesen a gyerekek (és a tanulni vágyó felnőttek), és melyek ezek közül azok, amelyek a furulyatanulás lépcsőfokaihoz is igazodnak. A dalok sorrendje tehát a furulyatanulás technikai szempontjai szerint alakul. A tanulás módjául ennek megfelelően azt ajánljuk, hogy először addig hallgassa a tanuló a soron következő felvételt, míg a fülébe nem kúszik a dallam és a szöveg. (...) Ha már el tudja énekelni a nótát, következhet a hangszer. Először mindig az éneket pontosan követő formát ajánlatos megtanulni a furulyán, a hangszeres díszítéseket, variációkat csak ez után. Szintén számos év tapasztalata, hogy a hangszeres variáns csak akkor értelmes és világos, ha a szöveg hangsúlyai a kivirágzott hangszeres formában is pontosan megmaradnak. (...) Elsődleges tehát az énekes forma, második lépés az énekes változat eljátszása hangszeren - az ének hangsúlyait pontosan követve - a hangszeres figura csakis erre a kettőre épülhet fel. És elsődleges a hallás utáni tanulás - a kotta csak a hallott zene értelmezésében kíván segíteni, de semmiképpen nem kíván hangszeres kottaolvasási gyakorlatok anyagává válni. Így modellezhetjük a leghívebben azt a tanulási módot, meleyet a hagyományos zenészek követtek, és így juthatunk talán idővel a zenei fogalmazókészség anyanyelvi fokára is."